Search
Close this search box.

Dubai

انواع تنقلات کم کالری

تنقلات به خوردنی‌هایی گفته می‌شود که افراد هر از گاهی به‌سراغ آن می‌روند و علاوه بر سیرشدن، احساس تنوع و تفریح می‌کنند. با این حال متاسفانه تنقلات کم کالری کمتر پیدا می‌شوند. اکثر تنقلات انرژی زیادی دارند و مصرف آنها می‌تواند سبب چاقی شود. اگر بتوانید تعدادی از تنقلات کم کالری را پیدا کنید که تا حد امکان سالم هم باشند، می‌توانند یک نعمت بزرگ برای شما محسوب شوند.

این مقاله برای این نوشته شده است که تنقلات کم کالری را به شما معرفی کند.

 

بیشتر بخوانید: تاثیر روغن کنجد در رژیم لاغری

انواع تنقلات کم کالری و فواید آنها

سالاد میوه:

سالاد میوه یکی از تنقلات کم کالری محسوب می‌شود. به جای این‌که تعدادی میوه را به‌طور جداگانه مصرف کنید، می‌توانید آنها را خرد کرده و با هم مخلوط کنید و با مقدار کمی شکر، عسل و آب کمپوت استفاده کنید. با این حال باید در نظر بگیرید که نباید در مصرف سالاد میوه و سایر تنقلات کم کالری که در اینجا نام برده می‌شوند، زیاده‌روی کنید. حداکثر سه عدد میوه را در روز خرد کرده و آن را سالاد کنید. لازم به ذکر است که این سالاد میوه جای میوه روزانه شما را می‌گیرد و دیگر لازم نیست در آن روز میوه مصرف کنید.

یک ترکیب فوق‌العاده برای سالاد میوه شامل آناناس، موز و توت فرنگی است که با کمی آب آناناس، عسل یا شکر شیرین شده باشد. شما همچنین می‌توانید گاهی یک قاشق مرباخوری خامه به آن اضافه کنید و از طعم خوبش لذت ببرید.

سالاد میوه، علاوه بر این‌که یک تنقلات کم کالری محسوب می‌شود، خیلی هم سالم است و می‌تواند یک پذیرایی مناسب برای مهمانی‌های عصر شما باشد.

سالاد میوه تنقلات کم کالری

شیرکاکائو کم چربی

کمتر کسی است که شیرِکاکائویی را دوست نداشته باشد. با این حال بسیاری از انواع شیر کاکائو با شیر پرچرب و خامه اضافی تولید می‌شوند. اگر شیرکاکائو کم چرب پیدا کنید، می‌توانید گاهی از آن به جای شیر روزانه خود و به عنوان یک تنقلات کم کالری استفاده کنید. شیرکاکائو کم چربی، علاوه بر این‌که کلسیم روزانه شما را تا حدوی تامین می‌کند (کاکائو مانع از جذب کلسیم شیر است)، می‌تواند شادی را به زندگی شما بیاورد. شما می‌توانید شیرکاکائو کم چربی را به شکل یخ‌زده (بستنی یخی) هم مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: انواع گیاه لاغری

بستنی یخی میوه‌ای

یکی از سالم‌ترین تنقلاتی که می‌توانید با هزینه و کالری کم درست کنید، بستنی‌های یخی هستند. این بستنی‌ها معمولا شامل قطعات خرد شده میوه به همراه آب میوه هستند که در قالب قرار داده شده و فریز می‌شوند. گاهی می‌توانید خود آب میوه را بگذارید یخ بزند و از آن به عنوان تنقلات استفاده کند. با این حال در نظر بگیرید که کالری یک لیوان آب میوه برابر دو عدد میوه است. همچنین، همان‌طور که گفتیم شما می‌توانید با استفاده از شیرکائو، شیر عسل و یا مخلوط شیر و میوه‌ها نیز بستنی یخی بسازید.

 

پوره کدو حلوایی

برای طرفداران کدوحلوایی پوره این میوه، یکی از تنقلات کم کالری و واقعا خوشمزه محسوب می‌شود. برای درست کردن پوره کدو حلوایی کافی است این گیاه را به قطعاتی برش دهید و آن را بخارپز کند. پس از این‌که به خوبی پخت، کدوحلوایی را له کرده و با مقداری شیر مخلوط کنید و هم بزنید. پوره کدوحلوایی شما حاضر است.

برخی از افراد از مقدار کمی خامه یا ژلاتین در پوره کدو حلوایی استفاده می‌کنند که طعم و بافت آن را واقعا فوق‌العاده می‌کند.

پوره کدو حلوایی

کشک خشک

کشک خشک یکی از آن خوراکی‌های کم کالری است که طرفداران زیادی دارد. شما می‌توانید هر وقت تمایل به مصرف تنقلات داشتید، یک عدد کشک خشک شده را داخل دهان خود بگذارید. مدت‌ها طول می‌کشد تا این کشک به‌تدریج خیس بخورد و در دهان شما آب شود. کشک خشک علاوه بر کالری کم، منبع بسیار خوبی از کلسیم است. با این حال اگر فشارخون بالا دارید لازم است از مصرف آن پرهیز کنید. علاوه بر این لازم است کشک خشک را از جاهایی تهیه کنید که از بهداشت و سلامت آن مطمئن هستید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره جراحی لاغری برای کسانی که bmi بالا 35 دارند.

کمپوت

کمپوت‌هایی مثل کمپوت سیب، گلابی، هلو و…. هم یک تنقلات کم کالری محسوب می‌شوند و هم شیرین هستند. اگر میوه‌ای که انتخاب می‌کنید خیلی شیرین نیست، می‌توانید مقدار کمی شکر یا عسل به آن اضافه کرده و با مقدار کمی آب بپزید.

 

سخن آخر

تنقلات کم کالری معمولا کمتر پیدا می‌شوند. با این حال پیدا کردن تعدادی از آنها که با سلیقه و مزاقتان جور باشند می‌تواند کمک زیادی به حفظ وزن و در عین حال شادی شما بکند. کشک خشک، سالاد میوه، بستنی یخی، ماست میوه و کمپوت برخی از تنقلات کم کالری محسوب می‌شوند.

برای مشاوره دراین زمینه از بهترین متخصص لاغری در تهران کمک بگیرید.

 

 

منبع:

https://setare.com/fa/news/252608/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%DA%A9-%D8%AE%D8%B4%DA%A9/

https://www.drsosha.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%B1%DB%8C-%D8%A8-4/

فهرست محتوا
دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منتخب بهترین مقالات دکتر زندی
محبوب ترین مقالات
دیابت

قرص سماگلوتاید چیست؟

قرص سماگلوتاید (Semaglutide) که این روزها در بین متقاضیان کاهش وزن پرطرفدار شده است؛ با نام‌های تجاری متفاوتی در بازار به فروش می‌رسد و یک

مطالعه مقاله
فرم رزرو نوبت