7 بهترین دمنوش برای روده تحریک‌ پذیر | راه کنترل این بیماری چیست؟

سلامتی نعمت بسیار بزرگی است. همه ما تلاش می‌کنیم تا بدنی سالم داشته باشیم اما همیشه در این زمینه موفق نیستیم. به واسطه سبک زندگی نادرست، سبک زندگی اشتباه، ژنتیک و سایر عوامل ممکن است که اختلالاتی در بدن ما به وجود بیایند که یکی از این اختلالات، سندرم روده تحریک‌ پذیر می‌باشد. این بیماری زیاد خطرناک نیست اما می‌تواند روی زندگی روزمره تاثیر مخربی داشته باشد. به واسطه همین موضوع، ما تصمیم گرفتیم به معرفی بهترین دمنوش برای روده تحریک‌ پذیر بپردازیم تا به شما کمک کنیم با استفاده از روش‌های کاملاً طبیعی و از طریق طب سنتی، این سندرم را کنترل کنید.

درمان‌های گیاهی غالبا با داروهایی که پزشک نجویز می‌کند، در تعارض هستند. بهتر است دستور پزشک را در ارجحیت قرار دهید.

بررسی برخی از بهترین دمنوش‌ها برای کنترل روده تحریک‌پذیر

به‌ طور کلی، سندرم روده تحریک‌پذیر اختلال خطرناکی نیست اما با مشکلات زیادی همراه است. این سندرم می‌تواند روند هضم و دفع غذا را دچار اختلال کند و مشکلات زیادی مانند نفخ، درد شکمی، اسهال، یبوست، و برآمدگی شکم را به وجود بیاورد. به‌ همین دلیل بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، برای درمان آن تمام تلاش خودشان را می‌کنند‌. اجازه دهید با هم در ادامه دمنوش‌هایی را معرفی کنیم که می‌توانند برای درمان این اختلال گزینه مناسبی باشند. برای طعم بهتر، شما امکان این را خواهید داشت که دمنوش‌های خود را با عسل نیز میل کنید.

توجه بسیار مهم: این اطلاعات صرفا برای درمان خانگی موثر است. بنابراین از مراجعه به پزشک و انجام دستورات وی غافل نشوید و حتما طبق دستور پزشک مراحل درمان را طی کنید. دکتر عبدالله زندی، فوق تخصص جراحی کولون توصیه می‌کنند این علائم را جدی گرفته تا در نهایت دچار سرطان کولون نشوید.

1. دمنوش نعناع

دمنوش نعنا: معرفی دمنوش برای روده تحریک پذیر

دمنوش نعناع می‌تواند به‌ عنوان بهترین دمنوش برای روده تحریک‌ پذیر شناخته شود. با مصرف این دمنوش‌ می‌توانید مشکلاتی مانند نفخ، اسهال و احساس تجمع گاز در روده را برطرف سازید. این دمنوش می‌تواند دردهای ناشی از این اختلال را ساکت کند و با خواص ضد میکروبی، به‌ طور کلی برای بهبود شرایط شما گزینه‌ای مناسب است. مصرف این دمنوش می‌تواند به کاهش علائم سندروم روده تحریک پذیر کمک کند.

نعنا، به صورت عرق یا دمنوش، همیشه یار مشکلات و بیماری‌های معده بوده است. بهتر است افرادی که به بر اثر مصرف غذاهای سرد درد و تورم دستگاه گوارششان عود می‌کند، از دمنوش نعنا یا عرق نعنا غافل نشوند.

2. دمنوش بابونه

دمنوش بابونه

مورد دیگری که می‌تواند به‌ عنوان بهترین دمنوش برای روده تحریک‌ پذیر شناخته شود، دمنوش بابونه می‌باشد‌. این دمنوش می‌تواند گرفتگی‌های عضلانی اطراف معده را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد و در زمینه درمان نفخ نیز گزینه مناسبی است. دمنوش بابونه علاوه بر بهبود سندروم روده تحریک پذیر، در روند تسریع درمان خانگی بیماری‌هایی نظیر زخم معده نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

3. دمنوش دارچین

دمنوش دارچین

دمنوش دیگری که به‌ عنوان بهترین دمنوش برای روده تحریک‌ پذیر شناخته می‌شود، دمنوش دارچین است. دمنوش دارچین در میان بهترین و تاثیرگذارترین دمنوش‌ها برای کنترل سندرم روده تحریک‌ پذیر، جایگاه ویژه‌ای دارد. با مصرف این دمنوش، شما می‌توانید بسیاری از اختلالات گوارشی را کنترل کنید و نفخ و دل‌پیچه که دو مورد از مهم‌ترین علائم سندرم روده تحریک‌پذیر هستند را از بین ببرید. این دمنوش، می‌تواند برای آرام‌تر شدن شما نیز گزینه مناسبی باشد.

در فصل گرما چطور مبتلا به اسهال تابستانه نشویم؟

4. دمنوش چای سبز

چای سبز

چای سبز به‌ عنوان یکی از بهترین و تاثیرگذارترین محصولات در بهبود سلامت عمومی و کاهش علائم سندرم روده تحریک‌ پذیر شناخته می‌شود. این دمنوش خواص آنتی‌اکسیدانی زیادی دارد که این خواص می‌توانند با راه انداختن مثانه شما و بیشتر کردن ادرار، بدن شما را سم‌زدایی کنند. مصرف دمنوش چای سبز به‌ صورت روزانه، برای بهبود کلی شرایط سیستم گوارش شما گزینه مناسبی است‌.

5. دمنوش بومادران

دمنوش بومادران

مورد دیگری که می‌تواند به‌ عنوان بهترین دمنوش برای روده تحریک‌ پذیر شناخته شود، دمنوش بو‌مادران است. این دمنوش به بهبود کلی کارکرد روده کمک می‌کند و مشکلاتی مانند اسهال، نفخ و یبوست را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. به‌ طور کلی، این دمنوش برای بهبود شرایط معده و سیستم گوارشی گزینه بسیار مناسبی است.

6. دمنوش شیرین‌بیان

دمنوش شیرین‌بیان

مورد دیگری که به‌ عنوان بهترین دمنوش برای روده تحریک‌ پذیر مورد استفاده قرار بگیرد، دمنوش شیرین بیان می‌باشد. از گذشته‌های دور تا کنون، شیرین‌بیان به‌ عنوان یک گیاه مؤثر برای کاهش دردها و مشکلات گوارشی شناخته می‌شود. در حال‌ حاضر نیز مصرف این گیاه به‌ صورت دمنوش می‌تواند در بهبود مشکلات گوارشی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. شیرین بیان تاثیر مثبتی روی تمام سیستم گوارش و هضم غذای شما می‌گذارد و همین موضوع می‌تواند مشکلاتی مانند سندرم روده تحریک پذیر را درمان و به کاهش علائم آن کمک کند.

7. سیاه‌دانه

سیاهدانه

خواص سیاه‌دانه بسیار شگفت انگیز است. در واقع، یکی از معجزه‌های سیاه‌دانه این است که می‌تواند برای درمان بسیاری از مشکلات گوارشی از جمله سندرم روده تحریک‌ پذیر مورد استفاده قرار بگیرد. سیاه‌دانه می‌تواند بسیاری از مشکلات گوارشی را آرام کند و به‌ عنوان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی شرایط شما را بهبود ببخشد. این دمنوش باعث هضم بهتر غذا می‌شود و با دارا بودن خواص ضد التهابی، مشکلات گوارشی و شرایط روده‌های شما را نیز بهتر می‌کند.

بریا طعم بهتر سیاه‌دانه را می‌توانید همراه با عسل میل نمایید. در کنار لبنیات (ماست و پنیر) و صیفی‌جات (خیار و گوجه) و سالاد هم می‌توانید از سیاهدانه و کنجد استفاده کنید.

فواید کلی مصرف دمنوش‌های گیاهی برای درمان روده تحریک پذیر

پیشتر برای شما بهترین دمنوش برای روده تحریک‌ پذیر را نام‌ بردیم و به شما گفتیم که چگونه می‌توانید با مصرف محصولات طبیعی، شرایط روده خود را بهبود ببخشید. به‌ طور کلی، بدن ما انسان‌ها در برخی موارد به درمان‌های طبیعی پاسخ بهتری می‌دهد. علاوه‌ بر این موضوع، شما با مصرف دمنوش‌های گیاهی در کنار کم کردن علائم بیماری و اختلال خود، می‌توانید به سلامت عمومی بدنتان نیز کمک زیادی بکنید. بهتر است که به‌ جای نوشیدنی‌های مضری که در طول روز مصرف می‌کنید، از دمنوش‌های گیاهی بهره ببرید که به‌ راحتی در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. شما امکان این را خواهید داشت که دمنوش نعناع، بابونه، دارچین، سیاه‌دانه را به‌ راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن در خانه تهیه کنید و با مقرون‌‌به‌صرفه‌ترین هزینه‌ها، بیماری ​خود را کنترل کنید و علائم آن را کاهش دهید.